vrijdag, januari 14, 2005

Scheet

Rond de middag sprong ik op de Schicht richting Schipluiden. Hoewel er ijs op de sloten lag, was het niet koud. Het zonnetje stond nm moederziel alleen aan de blauwe hemel. Met een zacht windje in de rug ging ik derhalve goedgemutst op stap. Mijn goede humeur werd wreed verstoord door wat dreggende brandweerlui. Hier was vast wat aan de hand. Ik ben niet zo'n kijker en fietste dus door richting brug over de Vaart. Er spookt gelijk van alles door je hoofd, maar gelukkig weet je niet welk drama of verdriet hier achter steekt. Ik probeerde weer te genieten van het mooie weer en landschap. Er was veel volk op de been, zoals op de golfbaan bij Schipluiden. Ook op de Zweth werd door een student in de 1 zonder stuurman getrained. Baksteen en Schicht schoten over de Zweth voor een rondje richting Berkel Roderijs. Toen de neus weer zuidwaarts wees bleek het windje mee opeens een windje tegen geworden. In een gezapig tempo ging het toen richting Schiedam en Vlaardingen. Bij Vlaardingen waande een heer op de fiets zich onbespied en lichte zijn anushol van zijn zadel om vervolgens een harde scheet te laten. De geruisloze Schicht met Baksteen had hij nooit aan horen komen.... Tijdens het passeren keek ik hem lachend aan, en hij wist dat ik hem betrapt had.
Met een rondje om het Lickebaert kwam het rondje op de 50 km uit, met een gem van 26,2 km/u

Geen opmerkingen: