donderdag, januari 06, 2005

Nightvision

Gisteren na werktijd besloot ik met een ommetje naar huis te gaan. De
wielerkleding voelde klam en koud aan van het rondje van dezelfde ochtend.
Ook was de geur niet echt optimaal. Maar als je eenmaal een minuutje of 10 op de fiets zit zijn deze ongemakken eigenlijk geheel verdwenen. Aangezien het in dit jaargetijde rond half 5 ´s middags donker wordt, moest de verlichting aan. De route die ik gekozen had ging richting Nieuwe Waterweg.
Het pad die kant op was echter zo donker dat ik, ook met verlichting, slecht zicht had. Zo zie je joggers pas op het laatste moment, en rommel op en gaten in de weg te laat.
Geconcentreerd, en getooid met nightvision bril, ploeterde ik voort om bij de spoorwegovergang te besluiten de korste route naar huis te nemen. In het donker rijden op deze manier is mij te link. We gaan op zoek naar een "nachtveilige" route!
Thuis aangekomen bleken zelfgemaakte frieten de weggetrapte calorieen meer dan aan te vullen.



Nightvision.....

Geen opmerkingen: