zaterdag, januari 08, 2005

Daar word je sterk van!

Vandaag een kort rondje gemaakt. Kort, vanwege de straffe wind. Deze had ik eerst mee, wat resulteerde in een max snelheid van 52,2 km per uur op de Woudseweg. Toen ik bij Delft richting het zuidwesten draaide was het tempo er gelijk uit. Mijn trouwe Schicht kon het tellertje het eerste stuk nauwelijks boven de 10 km/u uit krijgen. Met zo'n wind tegen had ik nog nooit gepedaleerd! Het asfalt leek wel stil te staan onder Schicht's bandjes. Ik kroop zo diep mogelijk in de fiets om de Cw waarde maar zo klein mogelijk te maken. Weinig resultaat helaas, ik bleef stil staan. Ik ben geen homo, maar op zo'n moment mis ik een brede mannenrug welke mij in de luwte meetrekt naar betere luchtstromingen. Vanaf Schipluiden ging het gelukkig iets beter, en werd af en toe de 15 in het uur overschreden. Uiteindelijk bleef het gemiddelde hangen op 22.7 per uur over de 32,5 km. Thuis gekomen bleek er een stormwaarschuwing uit te zijn gegeven. "Heb ik weer!", dacht ik nog. Onderweg kwam ik nauwelijks volk tegen, wel een hoop takken...

Mijn trouwe lezertjes vragen zich natuurlijk af; "Moest je niet vreselijk afzien, met een wind tegen tot 120 in het uur?" "Welnu trouwe lezertjes, natuurlijk niet! Afzien doe je pas als je de 250 km toereditie van de Amster Gold Race doet en tot die tijd veel bij de warme kachel blijft zitten!"


Geen opmerkingen: