donderdag, januari 27, 2005

Brede banden

Met de racefietsen niet beschikbaar moest ik vandaag mijn Giant aanspreken voor een tochtje. Rond de klok van half vier ging het richting Schipluiden met een motregentje en weinig wind.Via Delft en Schiedam ging het richting Vlaardingen waar ik de Broekpolder inschoot om via de Foppenpolder terug te keren naar het werk. In de Broekpolder kreeg ik te maken met sneeuw op het pad. Deze sneeuw, samen met de nu wat harder vallende regen, maakte het pad spekglad.Gelukkig kwam ik zonder kleerscheuren uit het bos, en ging het richting Boonervliet. Hier moest ik wat sissende ganzen ontwijken, en iets verder was het pad wéér glad, nu van vette ganzenshit! Een paar honderd meter verderop trokken wat aalscholvers over en stond een reiger zich te verslikken in een vis of muis. (Ik weet dat er een gebrilde ex-amateurornitoloog meeleest, voor hem deze link van gespotte vogels in de Broekpolder, zoals de Bruine Kiekendief, Boomvalk en Tapuit.) Het viel mij hier op dat ik de enige fietser, ja zelfs mens was in de wijde omtrek. Ondanks de neervallende regen was het een genot om in dit stukje natuur te vertoeven. Uit de polder gekomen ging het terug naar het werk. Op kamer B116 schalde intussen Ilse de Lange uit de boxen, en Ruud zat met gekrulde tenen van dit gekweel achter zijn toetsenbord. Snel nam ik nog een warme choco, sprokkelde de spullen bij elkaar en ging richting huis. In de regen fietsen is zo slecht nog niet! 28 km werden er afgelegd in 22 km/uur.


Boonervliet

Geen opmerkingen: