zaterdag, januari 29, 2005

Onderhoud

De Giant zat aardig onder de bagger van afg. donderdag. Een emmer sop en wat emmers water deden de originele zilveren kleur terug keren. De ketting maakte ik schoon met een apart stukje gereedschap, een bakje gevuld met reinigingsvloeistof waar je de ketting doorheen trekt. Na deze schoonmaak trok ik de ketting droog, wat olie er op en voilá de Giant rijdt weer als een zonnetje.In de tussentijd verdiep ik mij ook wat in het echte onderhoud van de fiets. Hiervoor heb ik een aantal boekjes, één van Greg Lemond (nou ja waarschijnlijk een ghost writer), een PDF document wat ik van internet geplukt heb (Barnett's Manual Analysis and Procedures for Bicycle Mechanics) en een sinterklaaskado; Handboek fietstechniek door Rob van der Plas (3e druk 2002). Met deze laatste ben ik begonnen. De eerste hoofdstukken blijven nog vrij algemeen, dat geeft in ieder geval wat tijd om aan de schrijfstijl te wennen. Ben benieuwd of ik straks zelf een derailleur af durf te stellen :-) Morgen de test met de "ingekorte" Tirreno!

Geen opmerkingen: