woensdag, januari 19, 2005

Plakseizoen

Rond het middaguur sprong ik alleen (Mijn rondje strookte niet met Ed's trainingsprogramma?) op de Schicht voor een sportuurtje. Tegen de wind ging het richting Hoek van Holland. Al snel lag ik op het ligstuur om mijn goddelijk lichaam in een druppelvorm te veranderen waardoor de Cw waarde drastisch af zou nemen. Met een lagere weerstand tegen de vette wind tot gevolg. Rond de 23 in het uur ging het richting westen. Bij Hoek van Holland aangekomen draaide ik 180 graden zodat de wind mij vooruit blies. Tot aan Vlaardingen reed ik het grootste deel boven de 35 km/u en zelfs flinke stukken boven de 45! Maar... What goes up must come down! Er stond mij nog wat wind tegen te wachten. Toen ik van het Lickebaert richting Zuidbuurt fietste maakte het akelige gesis van een lekke band dat ik af moest stappen. In het zonnetje, maar ook in de vette wind, werd van binnenband gewisseld. Waar is Bicycle Repair Man als je hem nodig hebt!!! Wederom was een vette splinter de oorzaak. De buitenband wordt redelijk pokdalig met al die gaten van glas, steen en houtresten. Door deze onderbreking werd het rondje van 60 km wat ik in mijn hoofd had ingekort.
Afgekoeld reed ik door de Broekpolder en Foppenpolder richting DTO. Op het werk wachtte mij een warme douche. De 45 km werden in 27 km/u afgelegd. Te weinig kilometers! Ik was nog veel te fris...
Na werktijd wilde ik de Schicht naar huis leiden, maar de band bleek weer leeg te staan. Wat lucht pompen was gelukkig voldoende om thuis te komen. Wel kraakte de Schicht vervaarlijk, gaat mijn trouwe metgezellin bezwijken? Ik zal haar deze week aan een onderzoek onderwerpen.

Geen opmerkingen: