vrijdag, januari 21, 2005

Plakseizoen 3

Fietsvrind Ed belde rond de middag voor een kort rondje. Helaas voor hem, en voor mij, moest ie alleen door de wind ploegen. Zelf moest ik de zoldervloer gereed maken voor de neue vloerbeddeking. Verder stond de Schicht nog met een lekke achterband en een onbestemde "kraak".
Na boodschapjes en het kluswerk op zolder was het dus aan het einde der middag tijd om de lekke achterband van de Schicht te begluren. Het lekke binnebandje bleek langzaam leeg te lopen op de oude plakker. Ook vernieuwen mocht niet baten, dit bandje ging dus richting kietelton. Een echt thuiskomertje dus. De achterband werd voorzien van een gloedjenieuwe binnenband. De Schicht zelf zag er niet uit, nog onder de grijze bagger van de laatste ritjes. Zij werd derhalve verwend met een lekker sopje, droge doek, verse olie. Tijdens het korte rondje, wat ik maak om de olie beter over de ketting te verdelen, hoorde ik de Schicht weer kraken. Ik kan het nog steeds niet thuisbrengen, maar het riekt naar de zadelpen. Gaat mijn trouwe tweewieler bezwijken onder mijn al jaren te hoge gewicht?
Wordt vervolgd!

Geen opmerkingen: