dinsdag, oktober 17, 2006

Zonder woorden

Rustig rij ik met een ommetje naar huis. Eindelijk eens rustig aan met een lekker zonnetje in Midden Defland rondhobbelen. De gedachten dwalen af tot ik, bij Delft, door een renner ingehaald wordt. Voordat ik er erg in heb gaan we kop over kop verder. Zonder een woord te wisselen en alsof we al jaren een tandem vormen. Als we de Schie naderen slaat hij rechts, en ik linksaf. Een korte groet is alles wat we uitwisselen. Het tempo valt wat terug en als ik de Woudweg opdraai besluit ik het grote blad erop te zetten maar rustig te blijven rijden. Ook hier passeert een renner en ook met deze jongen ga ik kop over kop richting Vlaardingen. Hij is een echte renner, hij heeft nm geen zadeltasje en het pompje in de rugzak. Waarschijnlijk denkt hij mij er af te kunnen rijden, ik hem immers een Kruidvat-jas aan :-). En een zadeltas!
Maar als wij 36 windje tegen rijden ga ik er niet af, nee ik neem vrolijk over. Duidelijk geimponeerd door de Baksteen berust hij in de rol van gelijkwaardige partner. We wisselen elkaar af tot aan de Zuidbuurt. Hier gaat hij links, ik rechtdoor. Ook hier is een korte groet het enige woord wat wij wisselen. Rare jongens die fietsers..
De 35 km werden in 28.9 km/u afgelegd. Wind ZW4.
O ja, ik heb erg veel trek in friet!

Geen opmerkingen: