vrijdag, oktober 27, 2006

Ed op stoom

Ik wip even bij Ed langs op de afdeling om te informeren of hij zin heeft om een stuk met mij mee te rijden. Zelf ga ik met een ommetje naar huis, Ed pikt een sportuur. Gezamenlijk rijden we rond half 1 babbelend voor de wind naar de Schie. Daar pikken we een jonge roekeloze renner op, maar die zijn we weer snel kwijt. Het gebabbel is over en het ploeteren tegen de westenwind (kracht 4 a 5) in is begonnen. Al snel blijkt Ed goede benen te hebben. Ik heb het idee dat hij meer kopwerk verricht dan ik. Bij de Waterweg aangekomen zijn we echt aan de beurt. Vol in de wind proberen we richting 30 te komen. Dit lukt alleen het laatste stuk, richting het hek, als ik mij leegrijd, ik ben toch zowat thuis. Ed neemt afscheid met de opmerking dat ie op zijn dooie akkertje richting werk zal rijden. We waren aan elkaar gewaagd vandaag. De 41,9 km werden in 29,6 km/u afgelegd. [Plaatje van het pad langs de Schie / Kandelaar]

Geen opmerkingen: