dinsdag, oktober 24, 2006

In het donker

De laatste lichtstralen houden het voor gezien als de Baksteen en de gerepareerde Tirreno langs de Waterweg glijden. Er staan een NW wind kracht 6 a 7. Er moet dus flink getrapt worden om vooruit te komen. Als ik eenmaal op gang ben gekomen belt Ed om te zeggen dat zijn ritje er al weer op zit. Met deze informatie op zak rij ik verder, langs de Pukkel richting Hoek van Holland. Als ik de wind achter mij laat, voel ik het gebrek aan weerstand als een gemis, vreemd.. Via 's Gravenzande en Maasdijk gaat het voor de wind naar Maassluis. Eindelijk is de weg bij Maasdijk af, en kan ik weer richting Waterweg. Na de spoorwegovergang ga ik links langs het spoor naar huis. Er is nog volk aan het werk, de NS laat hoge hekken plaatsen. Ik rij voorzichtig door. Eenmaal vlak bij huis vind ik dat er nog wat km afgelegd moeten worden, er staan slechts 24 km op de teller en ik wil naar de 30. Tirreno werkt mee, en we snellen naar het Lickebaert bos, steken er snel doorheen (boze tongen beweren dat er veel homo's rond hangen in den avond) en rijden langs de dijk naar huis. De 30.3 km worden in 25 km/u afgelegd, in het donker.

Geen opmerkingen: