maandag, oktober 30, 2006

CHESS onderuit

Om 20u begon de 2e wedstrijd van het seizoen, en wel tegen WSV 1. Een tegenstander welke sterk in de breedte is, maar aan de hoogste borden normaal iets tekort komt. Kees van Toor boekte een snelle remise. Ook aan de tafel met Rene werd de vrede snel getekend. Rene was niet lekker uit de opening gekomen. Daar had ik zelf ook last van, ik stond tegen die tijd al slecht. Lange tijd kon er geen score meer genoteerd worden, maar de goede stellingen van Bas en Martijn werden in de loop van de avond omgetoverd in slechte stellingen. Ik was druk bezig met mijn eigen pot, en mis daarom de juiste volgorde, maar Bas, Martijn en Bart moesten de koning omleggen. Hierdoor keken we tegen een 4-1 achterstand aan. Mijn partij wist ik om te toveren van verlies naar remise. Natuurlijk niet genoeg voor een gelijkspel, maar er stond niets meer op het bord dus doorspelen kon niet. Kees wist ook niet te winnen, heeft ergens het punt laten liggen zei hij achteraf. Ron melkte een, op het oog nagenoeg, gelijke stand uit en won als enige. Eindstand 5-3.

Geen opmerkingen: