dinsdag, oktober 03, 2006

C.H.E.S.S. 1 vs De IJssel 1

Het schaakseizoen is weer begonnen. Vanavond moesten wij aantreden tegen de degradant uit de promotieklasse De IJssel [uit Moordrecht]. De verwachting was dat het een zware avond zou worden gezien de speelsterkte van onze tegenstander. Na een dik uur spelen gaf Kees van Toor zijn partij op. Ik heb niet veel van deze partij meegekregen, behalve dat er erg snel gespeeld werd door de heren. Na een minuut of 50 spelen zaten ze rond zet 27, ofwel 1 zet per minuut. Bas van Driel moest het opnemen tegen een aanstormend IJssel's talent. Hier was Bas niet tegen opgewassen zodat we met 2-0 achter kwamen. Gelukkig was het toen de beurt aan Kees van der Weijden, die zijn tegenstander solide van het bord zette. De achterstand werd verkleind tot 2-1. Martijn kwam tot remise, zijn tegenstander stond materieel voor maar had nauwelijks nog tijd. Ook Ron haalde een half punt binnen aan bord 1. In mijn eigen partij was ik aardig uit de opening gekomen. Helaas beging ik een onnauwkeurigheid (of was het gewoon een blunder?) op zet 10 waarna ik moeite had om een goed plan te vinden. Mijn tegenstander bezat twee gevaarlijke knollen. Toen ik de kwal wilde geven voor één dezer rossen, zette mijn tegenstander nog sterker voort waardoor ik een stuk in moest leveren. De rest van de partij probeerde ik nog wat te rommelen, tevergeefs. Met een 4-2 achterstand moesten Rene en Bart winnen. Alhoewel ze beiden een winststelling hadden is niets zeker in de schaaksport. Als eerste haalde Rene het volle punt binnen. Even later kon ook Bart zijn punt pakken en maakte hiermee de stand gelijk: 4-4. We kunnen dus nog alle kanten op.

Geen opmerkingen: