zondag, oktober 08, 2006

Mooie oktoberochtend

Als om half 7 de wekker gaat baal ik als een stekker. "Waarom moet ik weer zo nodig afspreken voor een rondje op de vroege zondagochtend?" gaat er door mijn hoofd. Als ik een uurtje later op de fiets zit, is dit gevoel weggeebd. Alleen Ed is er vanochtend bij, en gezamenlijk fietsten we naar de Beneluxtunnel om vervolgens de pont bij Hekelingen op te zoeken. Na het pontje spoeden we ons richting Numansdorp. We rijden aardig tempo tot het Haringvliet zich aanbiedt. We rijden nu wind tegen en het tempo valt wat terug. Eenmaal richting Middelharnis, met een zijwindje gaat het weer wat beter. Het is vandaag de dag van de Furiadekoppelkoers, helaas vanwege verwachte drukte op de Vlaardingsedijk afgelast. Om de koppelkoersgedachte in stand te houden rijden we het grootste deel van de trip kop over kop. De polders liggen er fraai bij, fantastisch om doorheen te mogen rijden. Wel heb ik het een beetje fris omdat ik, itt de Edster, met ontblote bovenarmen rijd. Maar af en toe prikt het zonnetje door en warm ik lekker op. Bij Stellendam aangekomen gaan we voor de wind, maar het mooie is er af, zeker bij Ed. De laatste 20 km rijden we dan ook gezapig rond. Even later zijn we bij het pontje, en om 11u20 steken we van Rozenburg over naar Maassluis. De 105 km werden in 27.9 km/u afgelegd.

Geen opmerkingen: