zondag, oktober 29, 2006

Gescheurde velg

Rond 12 uur rijden Tirreno en Baksteen naar Gorinchem. Geschat een 140 km heen en terug. Voor de wind rijdt altijd lekker, en ik probeer niet aan de terugweg te denken. Op de GPS heb ik kaarten geladen met meer detail, maar ik probeer dit keer wat meer notie van de wereld om mij heen te nemen. Zeker bij de bocht waar ik vorige week uitvloog. Zonder al te veel schade dacht ik toen nog. Onderweg hoor ik een 'aanloopgeluid' van het achterwiel. In Schiedam moet ik even wachten voor het stoplicht, stap af en geef het achterwiel een slinger. Ik zie in de gauwigheid niets, het stoplicht springt op groen, ik op Tirreno. Een aantal km verderop, bij het politiebureau Marconiplein (wel zo safe) stop ik weer. Ik contstateer tot mijn schrik dat mijn velg gescheurd is! Vermoedelijk is de aanzet voor dit probleem gebeurd door de val van vorige week? Ik bel Lilian dat ik weer huiswaarts keer. Voorzichtig rij ik terug...... In totaal leg ik 29 km af in 24.8 km/u.

Geen opmerkingen: