woensdag, oktober 11, 2006

Nog mooiere oktobermiddag

Ik nodig 10 man uit voor een sportuur, en slechts één accepteert: Peter. Ed is vrij, maar komt toch opdagen, een vaste waarde. Tot mijn verassing is ook Piet van de partij. Eindelijk een kans om mijn 2-0 achterstand in de sprint te verkleinen. Ik laat er geen gras over groeien en van begin af aan rij ik op kop, en hard. Op deze manier imponeer ik mijn fietsvrindjes en boezem angst in. Ook Peter heeft de juiste benen vandaag en samen doen we 80% van het kopwerk. Als ik vanaf de Zweth naar de spoorwegovergang met 40 km/u overneem voel ik dat het vandaag mijn dag is. Peter krijgt het bij Vlaardingen wat moeilijk, en ik laat Ed en Piet vaker overnemen. Bij de klim over de A20 doe ik wel mee, maar ook niet echt. Piet tikt daar als eerste aan. Langs de Waterweg doet Ed kilometers lang kopwerk. Vervolgens neemt Piet over. Als het mijn beurt is ga ik gelijk 40 draaien en sla een gat met de drie vrinden. Dit is echter als plaagstoot bedoeld, en ik laat ze weer aansluiten. Niet zonder ze pijn te doen natuurlijk! De klim bij de Stormvloedkering is dan aan de beurt en samen met Ed, Piet in ons zog, gaan we naar boven. Een leuke blonde meid rijdt rechts, en door ons wat breed te maken kan Piet er niet langs zodat Ed als eerste aantikt. Ik duik als 4e achter de jongedame naar beneden, met het beste uitzicht... Ed weet dat hij wat in te lossen heeft, en als de Herenlaan betreden wordt, blijft hij op kop rijden de teller rond de 32. Piet zit schuin achter hem, en ik daar weer schuin achter. Peter is op en zit in gedachten al aan een welverdiende bak koffie met een zwaar sjekkie. Ik zet mijn fraaie achterlicht aan, in de volle overtuiging mijn fietsvrinden deze lichtbak te laten zien. Als we het nieuwe asfalt raken kom ik in mijn sprintrange. Ik verwacht elk moment dat Piet aan zal zetten. Deze aanval blijft uit, en ik spring uit zijn wiel. Ik hoor niemand achter mij, maar dat zegt niets. Ik blijf versnellen en de teller blijft op 52.5 km/u steken als ik de meet passeer. Alleen. De virtuele gladiolen zijn voor mij. Een sterke dag.
Er werden 63,6 km in 31.4 km/u afgelegd. Wind ZW kracht 4/5 Temp >20 gr C.

Geen opmerkingen: