vrijdag, september 26, 2008

Trainingsrondje in Frankrijk


De eerste dag in Frankrijk. Na een goed ontbijt halen we de fietsen op. DHL, een der sponsoren, heeft een truck beschikbaar gesteld. Haar chauffeur, zal het hele weekend met ons optrekken en de organisatie ondersteunen met allerlei hand- en spandiensten. Een echte klasbak!
De bandjes worden opgepompt en we maken ons gereed voor een rondje. Vandaag is vrij te besteden. In dit gezelschap betekent dit natuurlijk fietsen! Met 7 (collega's Joost, Jeffrey en Ed. Eén militair (naam ff kwijt), onze sidekick Dennis en Robert Zaal) man vertrekken we richting de Gorges de la Nesque. Een schitterende route die ik woensdagavond nog snel in mijn Etrex GPS geprakt had. Wel betekent dit de nodige klimkilometers, uiteindelijk veel meer dan we van plan waren. Hetzelfde geldt voor het aantal kilometers, geschat waren er 70, het werden er 91. Halfverwege werd er geluncht onder de Ventoux, in Saul. Een eenvoudige pasta zorgde voor goede benen voor de terugweg. We klimmen naar een hoogte van ong 1000 mtr en worden beloond met een lange afdaling over een brede weg richting Carpentras. Snelheden van 70 kilometer worden hier eenvoudig gehaald. Moe maar tevreden pakken we een douche en rusten tot het weer tijd is voor een hapje. Morgen is het zover. Zal ik mijn tijd van 2005 verbeteren? Haal ik het nu zonder een voet aan de grond te zetten? Mijn eerste poging telt niet vanwege deze reden, zo zegt fietsvriendje Ed.
Erik Moen en zijn organisatieteam hebben alles hier perfect geregeld. Vanaf deze plek een vette pluim. Verder een groet aan mijn sponsoren! Mocht je ook willen sponsoren, dit kan nog altijd. Last but not least een vette kus voor Lilian, en big hugs voor Jim en Bram.
De 91 km werden in 23,7 km/u afgelegd. Zwakke NW wind. 1600 hoogtemeters.
Morgen de grote dag!

Geen opmerkingen: