donderdag, september 25, 2008

Op reis!

Éric Caritoux, geboren te Carpentras, winnaar Ronde van Spanje 1984
Rond de klok van 8 uur 's ochtends verlaten Ed en ik Maassluis en vertrekken richting Rotterdam Noord. Daar kunnen we in de auto kruipen van Dennis, een HP-man. Het is even na 9 uur als we gedrieen in de vette BMW vertrekken richting Carpentras, zo'n 15 km van de Ventoux. De reis verloopt voorspoedig en rond 19u15 zijn we in Frankrijk. Daar zijn de eerste renners gearriveerd, en de anderen druppelen in de loop van de avond binnen. We gaan laat aan tafel, en de eerste contacten met lotgenoten worden gelegd. Er heerst een gave sfeer, mensen met een missie! De Kale Berg op!
Afspraken voor een rondje door de Gorges de la Nesque worden gemaakt. We hebben immers nog een dag voor de beklimming van de Ventoux.
Als ik in mijn bedje lig, slaap ik snel. Wel ben ik vroeg wakker, dit zal ik vasthouden tot en met de laatste nacht. Zenuwen?

Geen opmerkingen: