donderdag, september 11, 2008

Ouderwetsch


Piet [aka de rode punaise], Ruud en Baksteen verlaten rond 12u het bedrijfspand voor een sportuurtje. Ruud is organisator en beslist een rondje Berkel. Via Schipluiden en Delft rijden we over de Schie richting A13. Er zit een redelijk tempo in, de teller staat al een tijdje boven de 30. Als we Berkel geraakt hebben, gaat het terug naar de A13. Ruud gaat dik 40 rijden en ik ben blij aan te kunnen pikken, als hij afgeeft neem ik niet over maar laat het tempo direct zakken. De tong raakt nog net het asfalt niet. Gelukkig gaat het iets rustiger hierna, zodat er hersteld kan worden. Na de Broekpolder en de Zuidbuurt gaat het naar de parallelweg richting Herenlaan.
In slagorde rijden we lange rechte weg richting finish op. Ruud op kop, vastbesloten om de andere twee los te rijden door hoe langer hoe sneller te gaan fietsen. Dan volg ik, vastgeplakt aan zijn wiel. Een ideale positie voor een sprinter.... Achter mij een klein gat en dan Piet. Zo rijden we sneller en sneller naar de meet. Als er 48 km/u op de teller staan, en de afstand nog een 300 meter is, besluit ik voluit te gaan. De teller gaat over de 50 heen, en blijft steken op 54.7 km/u. Ruud heeft dan de virtuele handdoek geworpen. Als ik achterom kijk zie ik nog wel een schim, het is Piet die doordieselt. Ik had net het gas er af gehaald in de veronderstelling dat het een gereden koers was. Ik geef nog even gas voor de laatste 50 meter. Ouderwetsch ga ik als eerste over de streep. Sprinten is toch mijn ding blijkt. Waarom dan toch die berg op?? :-)
54 km in 30.8 km/u Wind ZO3/4

Geen opmerkingen: