maandag, september 08, 2008

Fietsen en schaken


Er hangt een grauwe grijze sluier boven Delft. Dat het daar regent kan de grootste onbenul nog wel zien. Ik ga toevallig die kant op, mijn vaste rondje via 't Woudt, voert langs Delft. Maar het geluk is met mij, of ik rij erg langzaam, de bui haal ik niet in. Eenmaal bij de Kandelaarweg spot ik een koppel ooievaars, die hun verendek in onderhoud hebben. Bij de Harreweg schrikt een torenvalk op als ik vlak lang hem rijd. Een fraai exemplaar. Naast een uitstekend zicht herkennen deze vogels ook urinesporen van hun favoriete prooi: de veldmuis. Het zonnetje schijnt en in een goede bui nader ik de stal. Daar aangekomen staan er 40 km op de teller. Gem 27.7 km/u. Wind: W5.
's Avonds fiets ik met Bram een slordige 20 km, bedoeld als training voor de Furiade Koppelkoers. Hierover later meer ;-)
Snel douchen en dan op de fiets naar Vlaardingen. Mijn eerste partij voor de interne speel ik tegen Ton Dulk. Ton's speelstijl ligt mij niet echt, maar ik kan mij goed aanpassen. Hoewel ik met zwart op een gegeven moment initiatief heb, zie ik geen directe winst. Als het te complex dreigt te worden bied ik remise aan. Ton accepteert en de eerste half is binnen.
Op de fiets naar huis, dus weer 15 op te teller. Totaal vandaag ongeveer 80 km.
slordige

Geen opmerkingen: