vrijdag, september 05, 2008

Kort maar krachtig


Ik laat mij lijmen door Ed. Het is slecht weer, en heb niet veel zin om te fietsen. Ook moet ik spelen in de laatste ronde van het Druivenschaaktoernooi. Toch sta ik rond kwart voor 5 het dagelijks tenue te wisselen voor een strak wielerpakkie. Door de zeikregen hobbelen we naar Hoek van Holland, via Maasdijk. Ed gebruikt geen spatbordje meer, het beschadigt zijn fiets zo wordt gezegd. Dat betekent wel dat ik naast de regen die van boven komt, ook nog allerlei goor straatvuil in mijn murf gespoten krijg als ik achter Ed rijd. En helaas moet ik Ed's achterwiel zien op de terugweg. Tegen een vette Z6 moeten we terug naar Maassluis. Mijn fietsvriendje spaart zijn oude botten niet, en amechtig rij ik achter hem aan. De overnames van mijn kant zijn korter en langzamer. Ben maar wat blij dat het na 21 km gebeurd is. Het gemiddelde van 27 km/u valt niet tegen.

Geen opmerkingen: