donderdag, september 04, 2008

Met schaakboek op de fiets


Tegen vijfen verlaten Baksteen en Tirreno het DTO terrein. Voor de wind rij ik richting Delft. Ik heb een schaakboekje aangeschaft via marktplaats. Net buiten mijn reguliere rondje vind ik het adres van de verkoper. Met Het nieuwe Koningsgambiet van Stefan Bücker in de rugzak fiets ik verder. Het regenjack is dan ook in de rugzak verdwenen. Na een trieste dag, weertechnisch gesproken, is het open getrokken en rij ik in het zonnetje mijn rondje. Hoewel ik maandag nog gefietst heb, voelt het als te lang geleden aan. Het laatste stuk ploeter ik tevreden tegen de zuidenwind in welke tegenwerkt met kracht 5. Mijn blik focust op de kilometerteller, net voordat ik thuis ben staat er 25.000 op de teller van Tirreno. Zeg 25 gemiddeld, betekent dat mijn billen 1000 uur haar zadel hebben beroerd en mijn benen ong een half miljoen omwentelingen gemaakt hebben. Al hoofdrekenend rij ik de plaats op. Na 40 km in 26.4 km/u ben ik thuis voor een ouderwetsche bloemkoolprak met bal gehakt.

Geen opmerkingen: