zondag, februari 20, 2005

Zonder kiespijn

Aangezien de orale blessure zich rustig hield, durfde de Baksteen rond kwart voor vier op de dag des Heeren zich op de Tirreno te zetten. In een lekker winterzonnetje werd een gebaande weg, ook wel door fietsvrind Ed liefkozend "Rondje M@rt" genoemd, afgelegd. In een Duurtraining 1 tempo draaiden de gespaakte wielen zoemend hun rondjes. Bij het draaien vanaf de Lickebaert naar noordelijke richting bleek een gemeen harde (5 a 6 bft.) en koude wind mijn gezapig ritje te verstoren. De vorm van de baksteen werd in een druppelvorm gedwongen opdat de Cw waarde zo laag mogelijk wordt. In deze houding druk ik het vlaardingse en schiedamse asfalt onder mij weg. Aangekomen bij de Kandelaar blijken er nog studenten met ballen te zijn; een 10 met stuurman zitten te blauwbekken, luisterend naar aanwijzingen van de coach. Ik duik naar links, en voor de wind hobbel ik naar huis. De 24 km/uur van dat moment worden opgetrokken naar uiteindelijk 26 km/uur gemiddeld. In totaal worden er 43 km afgelegd.
Zonder kiespijn duik ik onder de douche....



De Baksteen

Geen opmerkingen: