dinsdag, februari 08, 2005

Pas Op! Laagvliegende zwaan!

Aan het eind van de middag, rond half 5 spring ik op de Tirreno voor een kort rondje in het laatste daglicht. Moeizaam gaat het richting Schipluiden. Zware benen en geen moraal doen mij afvragen wat ik op de fiets doe. Vlak voor Schipluiden stijgt een zwaan, uit een grazende groep van 6, langzaam op en draait mijn richting op. Met redelijk hoge snelheid kruist ze mijn pad. Het blijft een imposant gezicht. Sinds ik regelmatig fiets maak ik dit vaker mee. Zo was ik ook eens onderweg met fietsvrind Ed toen wij een roedel zwanen over ons heen kregen, waarvan één ook nog haar/zijn cloaca leegde. Gelukkig mis :-)
Enfin, eenmaal bij Delft aangekomen, een km of 15 onderweg inmiddels, krijg ik het wat meer naar mijn zin en eindelijk komt er wat tempo in de rit. Van Delft naar Vlaardingen gaat het in een tempo van twee- drieendertig in het uur. Op de Zuidbuurt doe ik het ietwat rustiger aan. Aan het eind kom ik Joop Kolenbrander tegen, maar de ontmoeting is te kort voor een begroeting. Eenmaal langs de A20 gooi ik het grote blad er op en druk de Tirreno weer richting 32+. Gedrapeerd in de laatste zonnestralen van deze mooie winterdag draaien Tirreno en Baksteen de Herenlaan op. Flink tempo makend bereid ik mij voor op een sprint met virtuele tegenstanders. Deze virtuele renners kunnen mij niet dwingen tot het uiterste te gaan. Evengoed blijft de teller op dik 48 max hangen. De 32 km werden in 28 km per uur afgelegd.



Geen opmerkingen: