donderdag, februari 24, 2005

Bekende gezichten

Eind van de middag, nadat het sneeuwen gestopt is, stap ik op de Tirreno. Door de kou draaien we met de neus in de vette wind de Herenlaan op. Op weg naar een rondje van 50 km. Via de Stormvloedkering gaat het naar Maassluis via de Waterweg. Aangekomen bij het havenhoofd ontwaar ik een grijze man met twee Duitse Herders die er beduidend slimmer uitzien dan de baas. Het blijkt de gebrouilleerde zwager Kees te zijn. Via het Lickebaertbos gaat het naar Vlaardingen, Schiedam, Kandelaar, Delft, Schipluiden terug naar de werkplek. Tussen Schipluiden kom ik Johan Nieuwboer tegen op zijn ligfiets. Hij reageerde ietwat laat op mijn groet, zou ie mij herkent hebben? Even later is het de beurt aan Koen de Bloeme, die mij eerder herkent dan ik hem. Bij deze drie bekenden blijft het tot ik de Herenlaan weer opdraai. Met de wind schuin mee probeer ik mijzelf te kietelen voor een sprint. De teller blijft op 45 km hangen. De 54 km worden in 26,8 km/uur afgelegd.
Nog even spullen pakken binnen, en dan gaat het richting huis. Deze 6,5 km is knap zwaar, het buikje knort en de benen voelen zwaar.... Thuis wacht de Baksteen een schnitzel met aardappels en bloemkool.

Geen opmerkingen: