dinsdag, februari 01, 2005

Ed is oppermachtig

Ed's trainingsarbeid lijkt vruchten af te werpen. Ondanks dat hij zich niet super voelde vandaag, had ik weinig in te brengen vandaag. Toen we ons rondje starten ging het eerste stuk voor de wind en was er nog geen vuiltje aan de lucht. Aangekomen bij de Waterweg moesten we tegen de vette wind (kracht 6) in ploeteren. Dit ging Ed al duidelijk beter af dan mij! Gelukkig was de Stormvloedkering daar en dan zouden we voor de wind richting Vlaardingen rijden. Bij de beklimming van de heuvel bij de Stormvloedkering riep Ed "GAS!" Ik had echter geen puf meer om het gas er op te gooien. Enkele seconden later bleek hij "GLAS!" geroepen te hebben.En ja hoor, alweer reed ik lek.... Net lekker warm koelden wij gebroederlijk af om na ong 15 minuten onze rit te hervatten. Met de wind in de rug was er weinig aan het handje en met een rustige 30 km per uur arriveerden we in Vlaardingen. Vanaf dat moment begon de wind een grote rol te spelen en moest ik mij meer dan mij lief was verstoppen achter Ed's torso.Bij Schiedam aangekomen ging het richting Delft, alwaar we echt vet windje tegen hadden. Toen Ed de beentjes stil hield om mij over te laten nemen gaf ik hem een vriendelijk doch dringend duwtje om toch maar kopwerk te blijven doen. Zoals een trouwe hond zijn baasje volgt, hing ik in het achterwiel van Ed, mijn ogen gefixeerd op dat fraaie bandje.Gelukkig ging het richting Schipluiden weer beter, windtechnisch gesproken en kon ik zelfs wat beperkt kopwerk verrichten. Bij de brug over de Vlaardingse Vaart volgde de verwachte demarrage. Hoewel verwacht kon ik hem niet parreren. Voor de wind klokte ik 40 in het uur, en Ed kwam langzaam weer dichterbij. De accu was echter leeg en mijn snelheid liep snel terug naar 30 tot 35. Ed verdween uit mijn virtuele fietswereld....Uiteindelijk de Herenlaan opdraaiend was hij al bij de finish.
Helaas voor hem niet het euforische gevoel dat je hebt als je iemand in volle sprint verslaat, de endorfines die je alle stress en pijn doen vergeten, het gelukzalige gevoel om iemand net een paar bandlengtes voor te blijven, etc etc. Een orgasme is er niets bij!
Maar toch Ed, je bent sterk jongen! Vet verdiende winst. Wanneer pak je mij eens in de sprint?Ik zit nu op de wip, moet ik gaan slikken of als een idioot gaan trainen? Zal het eerste wel worden, anders zet ik mijn huwelijk op het spel.Of zal ik Ed een keer de weg af rijden zodat hij een lichte doch hinderlijke blessure oploopt? Hoewel, ik las net in de Spits een leuke fietstocht. Deze maand komt een boek uit wat de 700 km lange fietstocht beschrijft. Je fietst langs 35 abdijen alwaar men schuimend geel vocht brouwt.....
Maar eens een nachtje over slapen....

De 50 km werden in 28 km per uur afgelegd. Rondje? Zie plaatje. Er werd tegen de klok in gereden.





Geen opmerkingen: