zondag, mei 04, 2008

In het zonnetje


Vandaag lijkt de zomer begonnen. Na wat rommelwerk op de PC (ben 'm opnieuw aan het inspoelen waarbij blijkt dat VMWare en Zonealarm elkaar bijten) kleed ik mij om en bestijg Tirreno voor een rondje. Het is half 10, en nog niet superdruk. Wel al lekker warm in het zonnetje. Ik rij richting Waterweg, en zie daar gelijk de Queen Victoria langsvaren. Ze vaart richting Rotterdam. Blijft imposant zo'n groot cruiseschip. Helaas voor haar ben ik toch wat sneller, en al snel is ze uit zicht verdwenen. Ik rij, via Vlaardingen en Schiedam, mijn vertrouwde route naar de Kandelaar. Daar pak ik ditmaal de brug om zo onder de A13 te schieten voor wat extra kilometers. Met een lus rij ik langs Berkel en Rodenrijs om dan weer de brug te nemen en mijn tocht te vervolgen langs Delft en 't Woudt. Het is ondertussen erg druk geworden, iedereen loopt, fietst, skate of beweegt zich op andere wijze voort. Misschien moet ik volgende week maar weer eens echt vroeg op pad gaan... Bij Maassluis sla ik rechtsaf richting Hoek van Holland om daar, langs de Waterweg, naar huis te rijden. Uiteindelijk staat de teller op 88.5 kilometers, afgelegd in 27.3 km/u. De wind was Zuidoost 4. Tijd geleden dat ik zo'n afstand afgelegd had.

1 opmerking:

PeterK zei

Pittig tochie :-) Er komen trouwens meer leuke bootjes aan, 18 juli b.v. de Queen Elizabeth 2!