zaterdag, mei 10, 2008

Een flink stukkie


Rond half 1 zette ik koers naar Breda, nichtje Lois vierde haar 13e verjaardag. De zuidoostenwind (kracht 4) zorgde voor een continue wind tegen. Ik probeerde een andere route, nu over Zwijndrecht. Deze beviel niet echt, teveel door de stad en langs verkeer. Eenmaal bij de Moerdijk aan gekomen bleek het fietspad aan westzijde gesloten zodat ik over moest steken naar de andere zijde. Ik besloot vervolgens een stukkie in oostelijke richting te blijven rijden, richting Lage Zwaluwe. Uiteindelijk kostte mij dit wat extra kilometers omdat ik wat doodlopende boerenwegen bereed. Maar, lieve lezertjes, zoals de Baksteen altijd zegt: "Elke kilometer is er één!". Uiteindelijk had ik wel een doorgaande weg, en reed ik via Terheijden naar Breda. De 77 km werden in een gemiddelde van 24 km/u afgelegd. Rond 6 uur fietste ik weer naar huis. Op deze manier konden de ouders van Lilian in onze auto mee. En ik had geen keus, en moest fietsen :-).
Ditmaal voor de wind, en via een andere route. Net voor Dord pakte ik de tunnel naar 's Gravendeel om via de Hoekse Waard naar het pontje bij Nieuw-Beijerland te fietsen. Vandaag op het gemakkie naar Rozenburg waar de pont van 9 uur mij naar de overkant bracht. Een overheerlijk blik soep zorgde voor het aanvullen van de verloren zouten, en even later spoelde ik oud zweet en zout van het lijf af onder de douche. De billen voelen een ietwat pijnlijk aan, het wordt tijd voor een neu broekje. De 72 km werden in 25.8 km/u afgelegd. Totaal 149 km, een flink stukkie...

1 opmerking:

Anoniem zei

Als je zo doorgaat loop je uit op mij! :-)