donderdag, oktober 18, 2007

Tweemasters


Ik moet op tijd thuis zijn, dus kies een kort rondje. Binnendoor naar de Hoek, langs de Waterweg naar Maassluis. Hoewel het er dreigend uit ziet hou ik het droog. Tot de Hoek moet ik tegen de wind in spartelen wat mij tegenvalt. Als ik voor de wind draai kan ik echter zonder moeite 30+ draaien. Ter hoogte van de Stormvloedkering varen 3 tweemasters en 1 driemaster. Zo te zien gaan ze buitengaats. Met mijn brilloze deficiƫnte ogen ontwaar ik Tolkien als naam op een der tweemasters. Even Googalen levert op:
Tweemaster naam Tolkien.
gebouwd in 1664 in Magdeburg.
lengte: 42 m.
breedte: 7.80 m.
diepgang: 3.20 m.
motor: 365 PK CAT.

Ik vind dat ik een goede keuze qua route gemaakt heb, tot ik bij het te bouwen Balkon beland. Hier is mijn fietspad opgebroken en moet ik een 10tal meters door het zand. Bah! Nu weet ik weer waarom ik op een partij gestemd heb die tegen de bouw van Het Balkon was... De 22.5 km worden in 26.5 km/u afgelegd. Wind = N6

Geen opmerkingen: