maandag, oktober 29, 2007

Nipt verloren

Oostflakkee is dit seizoen een stuk sterker (op papier) dan vorig jaar. Toen speelden we 4-4 gelijk. Ditmaal zou het lastiger zijn om punten te halen. Kees van der Weijden speelde een snelle remise aan bord 2. Dit bracht de stand op 1-1 aangezien Rene Mersch zijn tegenstander bij vooruitspelen op remise had weten te houden. Zelf had ik het al snel zwaar in een vaag gambietje waar ik 3 pionnen gaf. Uiteindelijk won ik er 2 terug, maar stond toen minder. Aangezien er een hoop taktische mogelijkheden in de stelling zaten, zei dit niet alles. Een verkeerde zet kon de stelling zo om doen slaan. Ondertussen hadden Kees van Toor en Hans Dopper remise gespeeld zodat we met 3-2 achter stonden. Mijn tegenstander maakte in tijdnood geen fout meer, en ik moest opgeven. Wonderlijk genoeg won Bas zijn partij, terwijl hij een groot deel van de tijd onder grote druk gestaan had. Bart liet zijn winst glippen en kwam op remise. Ron, die al een remiseaanbod afgeslagen had ivm met de slechte stand voor het team, zag een combinatie over het hoofd en verloor. Hierdoor kwam de eindstand op 4.5-3.5 voor Oostflakkee. Er had meer in gezeten, maar zoals in voetbal de bal rond is, is het schaakbord vierkant...

Geen opmerkingen: