zondag, april 29, 2007

Papendrecht en terug

Een oproep via de mail mag niet baten, er is geen interesse in een groepsrit op de zondagochtend. Ik ben, mede daardoor, wat laat uit bed, en pas tegen 2 uur spring ik op de fiets. Het gaat eerst richting het pontje naar Rozenburg. Via Spijkenisse en de pont bij 't Spui rij ik de Hoekse Waard in. Ik had op voorhand de wind bekeken op windfinder. Ik mocht het hele eind, richting schoonouders, tegen kracht NO5 in rijden. Ik belde Ed nog even op om te checken of hij, met freundin, al op de plaats van bestemming was (Willemstad). Ed en Monique zijn nm in voorbereiding op een fietsvakantie naar Frankrijk. De ontvangst is slecht, volgens mij ploeteren zo nog immer tegen de wind in. Het is te hopen dat het windje mee morgen de moraal van Monique opkrikt anders zie ik Ed zuidwaarts fietsen met Monique in de volgauto :-) Ik ploeter zelf ook tegen de wind in naar 's Gravendeel. Na de Kiltunnel vind ik eindelijk een aardige route door Dord, zodat ik rond half 5 in Papendrecht ben. Lilian is met de kids ook gearriveerd, om mij volstrekt onduidelijke reden vindt ze dat met de auto prettiger dan op de fiets! Ik klok een koffie weg, incluis oranje tompoes. De bidonnen worden weer gevuld, en om 5 uur verlaat ik Papendrecht om via Rotterdam naar huis te rijden. Na 1u31 bruto tijd ben ik thuis. Netto ong 1u25, dat zijn dus 6 minuten stoplicht :-) En windje mee natuurlijk! Dat is lekker, jammer dat ik door de stad moet, dit drukt het tempo.
Heen: 56 km in 23.7 km/u Terug: 40 km in 27.8 km/u

Geen opmerkingen: