maandag, april 09, 2007

Naar het strand!

Lilian en haar zus plus gebroed gaan naar het strand. Voor mij een kans om te fietsen. Ondanks de kilometers van vanochtend laat ik mij deze kans niet voorbij gaan. Even later glijden Tirreno en Baksteen langs de Waterweg. Het is 4 uur in de middag, mooi weer, en dus druk. Het is voor een hoop mensen moeilijk te anticiperen in het verkeer, ook lopend en op de fiets. Ik moet dus attent, en niet te hard rijden. Ook bij de surfplassen loopt en fietst aardig wat volk. Als ik uiteindelijk de Woudweg opschiet is het vrij rustig en kan het gas er op. Als vanzelf druk ik het asfalt onder de Continentals weg. De benen voelen goed, ook wind tegen. (W4/5) Ik zet de teller vast op 28+ km/u, en hoewel de bovenbenen ietwat protesteren hou ik dit redelijk eenvoudig vol. Uiteindelijk steek ik het spoor over en pak de parallelweg richting huis. Dit gaat voor de wind, en het lijkt alsof ik een brommer ingeslikt heb [uitdrukking Maarten Ducrot]. De teller komt niet onder de 35. Uiteindelijk leg ik 44.5 km af in 28.8 km/u. Op een wat rustigere dag hadden dit er makkelijk 30 kunnen zijn....

Geen opmerkingen: