vrijdag, april 20, 2007

Zelfde rondje

Ik fiets hetzelfde rondje als gisteren, nu zonder Ed, en met minder wind. Wel kom ik weer een bekende tegen. Bij het afdalen van het viaduct over de A20 rijdt Jaap Weltevrede mij tegemoet. Deze rakker speelt voetbal in het bejaardenteam van de Baksteen. Waarschijnlijk herkende hij mij niet, zal het as dinsdag eens vragen. De 28.2 km werden in 27.3 km/u afgelegd. Let op lieve lezertjes, de foto van Jaap hiernaast is m.i. "gephotoshopt" In werkelijkheid ziet hij er een stuk gemener en ouder uit!

1 opmerking:

DeMart zei

Dit ontving ik in de mailbox :-)

Beste Baksteen,

Inderdaad moet ik toegeven dat ik de baksteen niet heb herkend tijdens de afdaling van het A 20 viaduct. Nu ken ik de Baksteen als een soepele atleet, dynamisch en op meerdere sportmarkten aktief en jawel soms zelfs succesvol…….. schaken , voetballen (maar dan wel ingedeeld bij die ouwe van de foto), wielrennen etc. etc.



Maar wat ik naar beneden zag komen (afdalen is te sterk uitgedrukt) had niets met bovengenoemd atletisch figuur te maken: een te zware fietser met een helm op waar ze zelfs in de formule 1 nog niet aan beginnen en dan met een pedaaltred van (hoe noemde Willem van Hanegem dat ook al weer) ………een wijkagent. Kortom een schande voor de zo edele wielrensport.



Achteraf ben ik met terugwerkende kracht blij dat ik de Baksteen niet heb herkend, want plaatsvervangende schaamte heeft zich meester van mij gemaakt.



Beste Baksteen, dinsdagavond moeten wij onder het genot van een licht alcoholische versnapering eens praten hoe jouw seizoen 2007 er nu verder uit gaat zien, want dit kan zo niet langer.



Met de sportieve groet van



Jaap