zondag, april 22, 2007

Renesse

Om 8u10 het pontje naar Rozenburg. De afspraak stond met Ruud en Piet. Eenmaal op de boot kwam Ed onverwacht aanschuiven. Hoe meer zielen hoe meer vreugd, en met zijn vieren reden we rustig naar het zuiden. We hadden windje tegen, deze draaide in de loop van de ochtend van zuidoost naar zuidwest, kracht 3. Op een gegeven moment was Ruud het gezapig rijden zat, en onder de uitroep; "Molentje!" werd het tempo opgevoerd en draaiden we in Ruud's mallemolen mee. De snelheid, tot dan toe 26.8 km/u gemiddeld, vloog omhoog naar de 29. Na de klim bij de Haringvliet zat ik er doorheen. Ruud en Piet, die nauwelijks 100 km in de benen hadden dit jaar, reden vrolijk door en leken nergens last van te hebben! Daar rij je dan de hele winter voor door, bedacht ik mij.... Op de Brouwersdam liet ik wat beurtjes op kop schieten, ik kon het niet opbrengen. Renesse kwam dan ook als een welkome onderbreking. Onderweg dacht ik nog even Jaap W weer langs te zien schieten. Klopt dat Jaap? Na de koffie, traditiegetrouw afgerekend door Piet, op een zonovergoten terras, moesten we weer aan de bak. De wind nu vooral in de rug. Het tempo schoot weer omhoog en ging af en toe richting 40. Bij de Haringvliet zagen we een versufte renner met een bebloede kop op de weg zitten. Een vette hoofdwond was zijn deel. Best wel slim om gewoon met helm te rijden lieve lezertjes! We sloten even aan bij een club renners uit Zuidland. Voordat we er erg in hadden reden we dik 40 in het uur. Dit brak in eerste instantie Ruud, en even later ook Piet op. Nu bleken de winterkilometers doorslag te geven. Ed en ik konden nog vaart maken, bij de andere heren was de pijp leeg. Het laatste deel werd dan ook op het gemakkie gedaan. Eenmaal bij de pont bleken er 95 km in 30 km/u afgelegd. Op de foto's de gereden route, en het terras waar de koffie genutigd werd. Met dank aan Piet en Google Earth

1 opmerking:

Anoniem zei

Een weekje te laat Mart! We zaten nu in Willemstad, ook zeker aan te bevelen voor een tochtje! Erg veel klimmen daar.