dinsdag, april 24, 2007

De Friese Ventilator

Een wandeletappe, zo heeft Ed deze tocht met collegae aangekondigd. Dit geldt alleen voor de eerste kilometer schat ik achteraf in. Martin Drost aka De Friese Ventilator, rijdt voor het eerst mee. Martin heeft praatjes over zijn fietsprestaties, maar blijkt deze ook waar te kunnen maken. Er wordt zo hard gekoerst dat De Rode Punaise er twee maal afgereden wordt. Ed en ondergetekende juichen dit toe, kunnen we tenminste een slok uit de bidon nemen. Vervolgens gaat het weer hard, en ik voel dat ik goede benen heb. Beter dan afgelopen zondag denk ik, maar die heb ik dan ook wel nodig in dit moordende tempo. Als het richting Waterweg gaat rij ik zelf ook nog even 40 km/u, gewoon voor de heb en natuurlijk om pijn te doen. Ik rij de heren echter niet uit mijn wiel. Aangekomen bij de Stormvloedkering moet Ed "zijn pukkel" aan Martin D. laten. Ik hou mij op de vlakte, er moet tenslotte nog gesprint worden. Eenmaal op de Herenlaan word ik toch wel verrast doordat Martin al snel aanzet. Ik kan niet aanpikken en rij een verloren race. Mijn voorstel luidt dan ook om voortaan op de woensdag het sportuurtje te consumeren. Martin zit dan hoog en droog in Den Helder ;-) De 55.3 km werden in 32.8 km/u afgelegd. Wind ZW2.

Geen opmerkingen: