zondag, april 08, 2007

In het korte hansop!

Voor het eerst dit jaar rij ik in de korte broek en met korte mouwtjes. Ik ben op weg naar Papendrecht, voor een Paashapje met de schoonfamilie. Om vast wat calorieen te verbranden rij ik niet de korste route dwars door Rotterdam, maar kies ervoor om boven de stad langs te fietsen. Via Berkel, Berschehoek gaat het richting Moordrecht. Aldaar met het pontje naar Gouderak. Dan alsmaar de dijk langs de IJssel afrijden. Tot dat moment had ik wind mee gehad (ZW4) maar nu ik de neus naar het zuiden stak moest ik aan de bak. Evengoed kon ik 30 km/u vasthouden. De benen voelden goed. Eenmaal bij Krimpen ad Lek aangeland, had ik wat tijd over aangezien het pontje net richting overkant voer. Ik bel Ed en vraag naar zijn Vlaanderen-ervaring. Gelukkig waren die alleen maar positief (op de kasseien na dan). De tocht wordt vervolgd, het pontje leidt mij langs Kinderdijk waar De Adelaar uit Pernis en de Pelikaan uit Schiedam ook rondzwierven begreep ik uit de Blog van laatstgenoemde. Niet gezien dus, wel heel veul motorrijders. Waarschijnlijk een georganiseerd tochtje door de polders? Papendrecht is in de buurt en na 78.5 km in 28.4 km/u maak ik de finale van de Ronde van Vlaanderen mee.
Een aantal gezellig uurtjes later spring ik weer op de fiets, nu voor de kortste weg naar huis, dwars door Rotterdam en Schiedam. De 39.9 km gaan in 24 km/u. Overigens, niet meer in het korte hansop, een lange broek en ditto shirt waren geen overbodige luxe als het zonnetje bij Hoek van Holland weggedoken is.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Mooi tocht Mart! je hebt ons verslagen vandaag :-) We dachten dat je als een dood vogeltje presteerde dit seizoen, maar je bent weer in vorm gekomen zo te zien. Jammer dat we elkaar net misliepen, wat een toeval dat je ook daar reed zeg! Als wij terug niet de Fast Ferry hadden genomen waren we ook op 100+ uitgekomen, maar daar hadden we de puf niet meer voor :-) Misschien morgen....

Anoniem zei

Jammer dat we je gemist hebben .. veel motorrijders maar die rijden niet op de fietspaden na de molens :) .. zeer de moeite waard om daar te rijden .. Was een superdag ... Binnenkort op de giant want die gary fischer is wel erg zwaar