woensdag, mei 02, 2007

Wandeletappe

Vorige week beloofde Ed ons een wandeletappe. Trouwe lezertjes weten dat dit resulteerde in een gemiddelde van ong 33 km/u! Vandaag was Ed er niet bij. Wel sloten Ruud, Peter en Sasja aan zodat we met een peleton van 6 (Piet, Martin D. et moi) richting 't Woudt vertrokken. In een rustig aan tempo kwamen we daar aan, onderweg oa een zwanennest en een lepelaar gezien. Peter en ik waren de mannen op kop, met een NO wind kracht 4/5. De achterhoede reed al keuvelend in de luwte achter ons aan. Bij de Kandelaar vond Ruud het tijd voor een molentje. Toen ik aan de beurt was bleek ik al snel alleen te rijden. Sasja heeft nog niet de kilometers in de benen, zodat het tempo weer terug naar "lekker!" ging. Weer met Peter en/of de Baksteen op kop. We reden nu voor de wind richting de Zuidbuurt. De Friese Fan gaf aan de sprint aan te willen trekken voor mij. "De sterkste moet winnen!", "Er worden geen kadootjes gegeven!" en "De dood of de gladiolen!" waren mijn antwoord. Eenmaal bij de Herenlaan aangekomen reed ik weer eens los vooruit. Wat te doen? Als ik er vandoor ga, en de rest blijft zitten heeft de overwinning geen waarde. Maar de uitgangspositie is natuurlijk waardeloos. Je kunt beter uit een wiel springen. Nu mis ik Ed die dit spel vast wel had willen spelen. Ik kijk een paar keer achterom om de heren aan te zetten tot snelheid, en jawel het feest begint. De Friese Fan gaat weer als eerste over mij heen, en ik heb te weinig snelheid om in zijn wiel te komen. Ik loop wel in, maar te langzaam... Als ik nog een lengte of 4 achter lig met een meter of 30 te gaan, geef ik op. Piet, handig gebruik makend van Ruud's en vervolgens mijn achterwiel, pakt de tweede plaats. Ten opzichte van vorige week heb ik meer strijd kunnen leveren, en ik zie nog wel kansen om de Friese Fan nog een keer te verslaan. Kortom een uitdaging!
De 43 km werden in 28.1 km/u afgelegd.

Geen opmerkingen: