zondag, mei 13, 2007

Moederdag

Als ik de ontbijttafel dek, schijnt het zonnetje vrolijk naar binnen. De boomtoppen staan bewegingloos, zou er geen wind staan? Als Lilian, na het ontbijt, de oogjes nog even dichtknijpt op de bank, kleed ik mij snel om in fietsoutfit. Op het gemakkie rij ik weg richting Vlaardingen. Tot mijn verbazing heb ik de wind tegen, ZO3. Er zijn zeer veel fietsers onderweg, maar allemaal rijden ze in tegengestelde richting. Ik haal onderweg nog wat renners in, maar of ze kunnen, of willen niet aanpikken. Uiteindelijk rij ik het rondje geheel solo. Bij de Broekpolder hoor ik; "Mart!". Het blijkt Ruud te zijn, die de moederdagochtend ook op de juiste manier invult :-) Verder kom ik geen bekende renners meer tegen. Als ik bij de Kandelaarsbrug ben, besluit ik er overeen te gaan. De benen voelen goed en ik begin zowaar snelheid te maken. Langzaam maar zeker loopt het gemiddelde op van 27 naar 28 in het uur. Als ik weer naar Maasland snel, blijft de teller dik boven de 30. Bij Maassluis aangekomen voel ik de eerste druppel. Toch besluit ik rechtsaf richting de Hoek te gaan, de benen zijn nog steeds goed en ik moet nog wat kilometers maken voor het mooi. Ik geniet van het nieuwe asfalt langs het Staelduinse bos. Ook langs de Waterweg is het asfalt een genot. Maar daarvoor pak ik eerst nog één keer de pukkel. Dan gaat het richting huis. Net als ik van de fiets afstap gaat het goed regenen. Ik ben een bofkont! De 70.1 km worden in 29.3 km/u afgelegd.

Geen opmerkingen: