vrijdag, mei 11, 2007

Bofkont

Nicht Lois is jarig, en dat betekent een bezoek aan Breda. Lilian stopt wat eerder met werken, en rond 3 uur is ze thuis. Ik ben dan druk bezig met het gereed maken van fiets (spatborden!) en tenue, ik ga met de fiets! Het tenue wordt uit de wintervoorraad (vorige week had ik al het winterspul in een aparte doos gedaan onder het motto "het blijft mooi weer!") getrokken. Lange broek, lang onderhemd en windbreaker gaan aan. Ik vergeet de overschoenen, maar je kunt ook zeggen dat ik daar mooi fietsweer mee afdwing... Het pontje van half 4 wacht, en weldra rij ik richting het tweede pontje over het Spui. Er staat baggerveel wind, W7 met af en toe wat zuidelijke invloeden. Over de Haringvlietbrug is het zwaar met die zijwind. Eenmaal dat punt gepasseerd race ik langs het punt waar Peter K (De Adelaar uit Pernis) zijn panoramafoto schoot. Als ik bij Helwijk kom zie ik de raket van Kuifje staan. [Zie ook het blog van de Pelikaan uit Schiedam, dd 22/4. Het bouwwerk is ook via GoogleEarth te zien, vooral vanwege de schaduw die het trekt.] Ik bel Ed, die hier vast langs gereden is op weg naar Willemstad. Niet dus. Of heeft hij geen notie genomen van de wereld om hem heen? Eea is te bewonderen bij Fort De Hel (fraaie naam toch?)`. Vanaf dat punt rij ik "rommelig", dat wil zeggen dat ik niet de korste weg kies. Op de GPS heb ik Breda in beeld, maar het lijkt wel of ik zigzag naar toe rij. Hoewel ik richting een donkere lucht fiets blijft het droog. Ik ben een bofkont deze week, ook het rondje met Ed van afgelopen woensdag hadden we een droog interval te pakken. Zo ook vandaag. Als ik Prinsenbeek inrijd, bel ik de familie op dat de frituurpan op het vuur kan! Na 80 km in 27.4 km/u kom ik in Breda aan, slechts nat van het zweet.

Geen opmerkingen: