woensdag, mei 23, 2007

De Kilometervreters

Gisteren reden enkele collegae een rondje. Zonder Ed en de Baksteen. Ed was vrij en ik moest met Bram weg. Wij, de kilometervreters, reden vandaag. Samen goed voor ongeveer 9000 km dit jaar. Hoewel er weer gebabbeld werd, hielden we een redelijk tempo aan. Bij de Waterweg had ik het even zwaar, wat ik Ed mededeelde. Dit bleef in zijn hoofd rondspelen zo bleek later. Even verderop moesten we in de remmen, er stond een ambulance en veel, heel veel politie langs de Waterweg. Er was klaarblijkelijk iemand te water geraakt, en deze werd net op een brancard gehesen. Waar is die politie als je 's avonds belt als er drugs in je straat verhandeld wordt? Juist, op veilige afstand.. Enfin, we reden terug naar DTO. Niet via de Herenlaan, dus ik sprak Ed daar op aan. Wilde hij niet afsprinten? Ik vond het best. Natuurlijk dacht Ed dat ik nog slecht zat en stelde voor een extra blok te rijden zodat we alsnog af konden sprinten. En dat werd nog poepie-spannend! Ik nam de kop en toen ik aanging bleef Ed volgen. Even later hoorde ik een kreet en dacht dat hij opgaf (die kreet werd door Ed ontkent later..). Dus niet, en hij kroop zelfs dichterbij. Toen dacht ik een tweede maal dat hij opgaf, maar weer niet! Nu kwam hij echt dichtbij, en met één wiel verschil tikte ik als eerst aan. We reden 58 km in 29.3 km/u Wind N3

Om 18u sta ik op de wielerbaan, maar nu met Bram. Deze heeft de judosport vaarwel gezegd, en gaat het op de fiets proberen bij De Coureur. Onder bezielende leiding van trainer Jan leert hij een molentje draaien met 2 andere rakkers. De eerst les wordt afgerond met een tijdrit. In gedachten zie ik hem het peleton aan flarden scheuren na een splijtende demarrage gevolgd door een lange solo bergop alwaar hij het geel op de schouders mag hangen, geflankeerd door twee lekkere meiden. Wreed wordt deze gedachte onderbroken als blijkt dat de les afgelopen is. We gaan weer huiswaarts. Bram vond het fantastisch. Ik ook....

Op de foto Bram en Pikachu (deze laatste in de gele trui)

Geen opmerkingen: