donderdag, maart 31, 2005

Lentezon

In de lentezon reed ik van het werk naar huis. Daar aangekomen werd snel gewisseld van fiets. De Giant werd ingeruild voor de Tirreno. Al wat warmgedraaid ging het vol goede moed richting Vlaardingen. Ondanks de tegenwind kon ik er aardig vaart in houden. Niet alleen ikzelf had er zin in, ook de hartslagmeter functioneerde vandaag goed. Na Vlaardingen volgenden Schiedam, en buurtschap De Kandelaar, alwaar de brug richting Oude Leede genomen werd. De A13 naderend zag ik dat deze met wagens dichtgeslibd was. Nadat er nog een stuk richting Berkel gereden was, kon de Baksteen eindelijk voor de wind "afdalen" naar het maaslandse. Dit ging lekker, en het gemiddelde liep almaar op...
Het bruggetje bij Schipluiden roste ik op in een tempo dat ik niet zal verklappen (de concurentie leest mee!). In de afdaling zag ik vanuit een ooghoek een aalscholver een lekker visje naar binnen werken.
Door aardig door te halen kon ik de Herenlaan oprijden in een gemiddelde van 29 km/u. De afstand, 48 km, was voldoende om een 2500 kcal van Baksteens buikje weg te schaven. Op de zaak nog even inklokken voor het sportuurtje en weer snel op de Tirreno naar huis. Bij de uitgang stond collega Peet met zijn karakteristieke sjekkie in de mondhoek, en hij riep iets wat aan mij voorbij ging. Ik riep nog wel ff terug. "Ik was sterk vandaag!" en verdween richting Maassluis.

De Baksteen

Geen opmerkingen: