maandag, maart 21, 2005

Den Haag

Vandaag had ik cursus in Den Haag. Dat betekende dat ik rond 7 uur 's ochtends op de Tirreno sprong om, in gezapig tempo, richting de Hofstad te rijden. De wind kwam nog uit noordelijke richting. En ik had toch op Teletekst gezien dat ie uit het zuiden zou komen? Heb ik weer, dacht ik nog. Na een uurtje was ik op de bestemming aangekomen en na een lekkere douche kon de cursus beginnen.
Die duurde mij wat te lang, knikkebollen was mijn deel. Pas tegen vieren kon ik mijn zweterige, naar ammonia riekende, wielerkleding weer aan. Gelukkig scheen het zonnetje en binnen no-time had ik het naar mijn zin. Ik besloot een alternatieve route naar huis te rijden. Helaas geen groot succes, ik doorkruiste geheel Delft, en vervolgens reed ik een paar km klinkerweg parallel aan de A13 welke dood bleek te lopen. Uiteindelijk kwam ik aan de noordkant van de Schie uit, en jawel de Kandelaarbrug kwam in zicht. Vandaar was het gesneden koek en rond kwart voor 6 zag ik mijn, nog immer koortsige vrouw, snotterend op de bank liggen. Griep lijkt mij dit jaar te passeren, en das lang geleden... (Snel!! Waar is dat ongelakte stuk hout!)
Heen en terug legde ik 60 km af in 24,2 km/u.


HEEN

TERUG


De Baksteen

Geen opmerkingen: