zondag, maart 20, 2005

Lente!

Vandaag begint de lente! Waarschijnlijk voor velen ook hun wielerseizoen, want wat was het druk vanochtend. Om 9.00 uur besteeg ik de Tirreno en mocht gelijk de neus in de frisse NO wind (kracht 4) steken toen ik de Lickebaert inreed. Dit beviel mij bar slecht en ik kwam maar niet op gang. Zoals gezegd veel fietsers onderweg, maar ook wandelaars (met en zonder prikstok), kanoers, hardlopers en als klap op de vuurpijl een karretje met 6 sledehonden er voor. Op mijn vraag:"Waar is je slee?" antwoorde de eigenaar: "Waar is de sneeuw?" Tsja daar valt weinig tegen in te brengen... Zo kwam ik van lieverlee richting Kandelaar. Eindelijk ging de wind in mijn voordeel werken. Het windje maakte het knap koud, en ook de zon liet het afweten. Bij de Kandelaar hing een vette natte waterkou. Enfin, het ging vanaf Delft richting Schipluiden, Maasland, Maasdijk, Hoek van Holland en vervolgens langs de Waterweg naar huis. De 55 km werden in 27 km/u afgelegd.
De hartslagmeter, gemonteerd op het nieuwe voetje zat nog steeds te ver weg zodat ik met een hartslag tussen de 0 en 80 rondreed. Bij thuiskomst het voetje nog dichterbij het stuur gezet.

De Baksteen

Geen opmerkingen: