donderdag, maart 17, 2005

Uit je hempie waaien

Het was gisteren zulk mooi weer dat ik, zonder de weersvoorspelling gezien te hebben, vanochtend gelijk de Tirreno uit de schuur trok. Tijdens de werkuurtjes tuurde ik zo af en toe naar buiten en besefte dat het beduidend slechter weer was dan ik gehoopt had. Er stond weer eens een flinke wind, en wel uit zuidwestelijke richting. Desalnietemin besloot ik, rond 5 uur in de middag, voor de wind richting Delft te fietsen. Een vette 40 in het uur zonder al te veel inspanning was mijn deel. Natuurlijk kwam bij Delft het punt dat ik de wind schuin tegen kreeg. Het ging richting Schiedam over het lange fietspad. Toen ik een snorfiets van achter aan hoorde komen speelde gelijk mijn zuig-gen op. Jawel, een dikke trol op een brommer haalde mij in en reed een dikke 20 in het uur. De Baksteen vloog gelijk naar een plekkie links achter haar, lekker uit de wind. De dikke trol, vet genoeg om mij een beschut plekkie te geven, vond dit niet leuk en ging express in de remmen. Ik haalde haar dus weer in. Even later haalde zij mij weer in, en ik dook weer in haar wiel. Voor de tweede maal ging zij in de remmen. Dit schoot dus niet op. Ik sloeg rechtsaf vol de wind in. Man dat viel tegen! De dikke 40 van heen veranderde in een waarde tussen de 15 en de 20 km/u. Langzaam maar zeker naderde Maassluis. Ik vond dat ik nog wel wat extra km kon gebruiken, en besloot om het Lickebaertbos ook nog te ronden. Moe gestreden, maar uitermate tevreden over de vorm, stuurde ik de Tirreno de schuur in. 33km in 25,7 km/u

De Baksteen

Onderstaande foto van de vette trol is speciaal voor fietsvrind Ed opdat zijn herstel versneld wordt. Dat hij de AGR fluitend uit mag rijden!!

Geen opmerkingen: