dinsdag, maart 15, 2005

8-jes draaien

In het zonnetje op de brede bandenfiets ging het richting Schipluiden en Delft.
Vóór Schipluiden werd de eerste racefietser ingehaald :-) Welliswaar een ietwat oudere Vutter, maar dat mag de pret niet drukken. Zelf Vutters vinden het niet fijn door een brede bandenfiets ingehaald te worden! Na het doorsteken van Delft kwam ik bij een bekend pad uit, en ging het weer retour richting Schipluiden. Weer werd een ietwat oudere man op racefiets gepakt. Nu had de Baksteen de vette wind vol in zijn snuit en het tellertje ging richting 18. Toen Maasland in zicht kwam werd ik ingehaald door een racefiets. Snel er achter hangen! De racefietser keek om en murmelde iets als "Ik zou er voor moeten laten betalen", natuurlijk doelend op mijn gerafineerde zuiggedrag. Om hem te vernederen besloot ik om over te nemen met een km of 5 harder. Ik riep hem toe "Kun je ook ff uit de wind zitten!" Natuurlijk had ik hem het liefst uit mijn wiel gereden, ik voelde mij sterk, maar ook weer niet zo sterk... Gelukkig schoot hij het fietspad richting Hertenkamp in zodat ik het tempo kon laten dalen. Na 28 km in 21.5 km/u kon de Giant rusten en de Baksteen douchen.
Later bleek ik een raar 8-je gedraaid te hebben (zie plaatje).

Geen opmerkingen: