maandag, september 11, 2006

SVM vs CHESS

Twee jaar geleden is mogelijk een traditie gestart, een schaakmatch tussen de steden Maassluis en Vlaardingen. Dit keer werd hij voor de tweede maal gehouden, en wel op Maassluise grond. Rond de klok van 8 uur stak Piet de Jong (voorzitter SVM) van wal met zijn introductiespeech. Vervolgens vulde Marcel Bergen het huishoudelijke deel in. Hierna kon de match beginnen. We speelden met 12 vs 12 man, ikzelf aan bord 3. Mijn tegenstander Modjaba is een oude bekende van mij, ik heb jaren bij Maassluis geschaakt. Zijn openingskeuze is "apart" te noemen, zo opende hij tegen mij met 1. e4 e6 2. Pf3 d6?! Ik kwam goed uit de opening, had veel ruimte en actieve stukken. Toch was ik een van de laatste spelers die klaar was. In een pionneneindspel, wat waarschijnlijk remise was, ging hij ten onder. [partij volgt later]
Het krachtsverschil tussen beide steden was zeer groot; we wonnen met liefst 11-1

Geen opmerkingen: