woensdag, september 06, 2006

Punaise prikt Baksteen

Maar lieft 6 man aan de start; Piet (De Rode Punaise), Joris (De Crab), Ed C (Jerommeke), Peter (De Zwarte Weduwe), Ed E (De Edster) en de Baksteen. Voor Ed C zijn maiden trip met ons. Rond 4 uur vertrokken we richting de Stormvloedkering waar 10 punten voor de bolletjestrui te verdienen waren. Ed ontsnapt te vroeg en wordt voor de klim bijgehaald. Uiteindelijk tikt Joris als eerste aan, Piet als tweede, Edster als derde en ik als 4e. In gezapig tempo ronden we de Lickebaert en lonkt de tweede klim, het viaduct over de A20: Wederom pakt Joris de hoofdprijs met Ed als tweede, Piet als derde, Baksteen op 4. We blijven vrolijk rondrijden, tot een brommer ons inhaalt en genoemde 4 renners achter de brommer aan vliegen. We laten Peet en Ed C ons weer bijhalen en rijden naar de laatste klim; de Trambrug bij Schipluiden. Wederom pakt Joris punten, met Piet als tweede. Ed en ik laten een gat vallen tussen ons en deze twee heren. Als Ed eindelijk voorstelt het gat te dichten met zijn tweeen, moeten we aan de bak. Met 37 in het uur gaat het kop over kop richting de kopgroep. Als we ze bijgehaald hebben moeten we in de remmen; een meisje is met haar brommer (1 week oud) gevallen en wij verlenen ZHKH. Gelukkig alleen schaafwonden en een flinke schrik. We zijn intussen gepasseerd door Ed C en Peter. Die kunnen we echter bijhalen op de Herenlaan. Ik maak mij gereed voor de sprint en kruip in het wiel van Piet. Ik zet mijn geld op Joris die Piet in lijkt te halen. Ik besluit over hem heen te gaan, maar wacht te lang. Ed, totaal kansloos, zet een sprint in en sluit mij op. Ik kan er niet meer langs, tenminste, niet zonder risico. Ik besluit te blijven zitten en spreek mijzelf bestraffend toe, te lang gewacht.... Neemt niet weg dat Piet een fraaie prestatie neerzet. 50 km in 28 km/u Wind uit ZW kracht 3a4

Geen opmerkingen: