zondag, september 17, 2006

Het zondagochtendrondje

Frisser dan verwacht reed ik om even voor 9 uur de poort uit. Al snel kwamen Ruud en Sasja aangereden, en om klokslag 9 uur herkende ik het T-Mobileshirt van Maarten. Via het Lickebaert ging het naar Vlaardingen waar ik verrast werd door Ruud die daar aanzette. Ik had verwacht dat dit, in afwezigheid van Ed, niet zou gebeuren.
Bij de Schie nam Ruud over en ging 34 rijden met wind tegen. Maarten vroeg waarom we gingen sprinten tegen de wind in :-) Ik legde uit dat we wel vaker zo hard reden. Maarten reed overigens makkelijk mee, Ruud en ik denken dat hij veel meer kan dan hij zelf denkt. Bij de Trambrug liet ik mij niet verrassen, en kwam als eerste boven, met Maarten en Ruud vlak achter mij. Sasja trekt de klimmetjes niet en had een paar weken niet gefietst. Ze raakte wat achter, maar uiteindelijk fietste ze weer netjes mee. Via Maasland reden we naar de Stormvloedkering. Daar reed ik slim en hard naar boven, en tikte als eerste aan. Ik had alles gegeven, en toen de mannen nogmaals naar boven gingen moest ik naar het kleinste blad en naar lucht happend. De terugrit naar Maassluis werd kletsend en in laag tempo voor de wind afgelegd. De 54 km werden in 27,5 km/u afgelegd. Wind NWW kracht 4/5

Geen opmerkingen: