dinsdag, september 05, 2006

De krachten sparen voor morgen.

Morgen wordt er, na lange tijd, weer eens met een groep collegae gefietst. Volgens Ed, waarmee ik een ommetje maakte, moesten we ons sparen. Tenslotte zou morgen Piet, op zijn Reus van Koolstof, meerijden. Het gerucht gaat dat hij nogal hard fietst de laatste tijd.
Van dat sparen kwam uiteindelijk weinig terecht. Ed vloog achter een brommer aan, ik achter Ed, en voordat we het wisten reden we 47 in het uur. "Ik hoefde niet eens voluit te gaan!" kraaide Ed. De lont was onstoken, en vanaf dat moment reed ik flink door, Ed klagend in mijn wiel. Uiteindelijk kon hij het toch niet laten, en nam hard over. Ik begon de inspanning al te voelen en was blij dat hij overnam. Na de verplichte sprint op het viaduct over de A20 (Ed wint) besluiten we de laatste 4 kilometer rustig aan te doen. Het gemiddelde kakte van 30 km/u in naar 29,4 km/u over de 32.7km. Wind: ZW4
O ja, ik reed in mijn neue 3Focus broekje, besteld bij Futurum na een tip van Ruud. Best broekje! Ga ik plezier aan beleven.

Geen opmerkingen: