dinsdag, augustus 01, 2006

Pontiac

Eindelijk weer eens achter het schaakbord, het zomertoernooi van CHESS is al enige weken bezig. Voor mij de eerste speelavond van 3 partijen van 1 uur elk (30 min pppp). De eerste partij speelde ik tegen clubgenoot Cenk, op papier een stuk zwakker maar pas in tijdnood kraakte ik zijn verdediging. Taai gespeeld van Cenk, er zit nog steeds vooruitgang in zijn spel. De tweede pot was tegen IM John van Baarle. John speelt op dit soort avonden de meest vreemde partijen, iets waar ik graag aan meewerk. Ditmaal was zijn opzet echter te gewaagd, en het punt was voor mij. Tijdens de partij viel mij op dat John een heuse Pontiac op zijn pols droeg! [ 'Zeventig meter viel ik diep, m'n hart stond stil, maar m'n Pontiac liep']De renners onder ons weten waar ik het over heb. Na de partij vroeg ik John naar het horloge. Hij had het voor 50 gulden in de jaren 50 gekocht, een weeksalaris in die tijd. Aangezien hij er niet zo van houd spullen aan zijn lijf te hebben, had hij het 35 jaar niet gedragen.
Grappig.... De laatste pot weer een clubgenoot, Bart Voogt. Ik kwam met wat voordeel uit een Aljechin (met wit) maar dit ebde langzaam weg. Remise en dus 2.5 uit 3.

Geen opmerkingen: