donderdag, augustus 31, 2006

Lekke buitenband

Zondag voelde ik al wat raars aan de fiets, het leek net op een slag in het achterwiel. Een (te) korte inspectie van het achterwiel door Ed en mij leverde toen niets op. Aangezien het takkeweer was liet ik het thuis ook rusten. Vandaag moest ik daarvoor de tol betalen. Toen ik met een ommetje naar huis reed voelde ik weer het zwabbergedrag. In de afdaling van het viaduct over de A20 volgde een snelle leegloper. Bij inspectie bleek de buitenband beschadigd, er zat een gat aan de zijkant. Nu had ik gezegd deze band te vervangen nadat ik de 10.000 km gehaald had. Laksheid mijnerzijds was de oorzaak dat dit nog niet uitgevoerd was. Nu ging er een ander binnenbandje in, en in slakkevaart huiswaarts. Aldaar werd de buitenband, op km stand 10.153 vervangen door een Vittoria. De 33 km werd in 24.3 km/u afgelegd. Wind: ZW6. Temp. ong 17 gr C.

Geen opmerkingen: